ימי הולדת


דף הבית » מאמרים » ניהול קייטנה

ניהול קייטנה
כל שנה מחדש נפתחת עונת הקייטנות. אך העובדה שכל שנה הן נפתחות, אינה אומרת שניתן או אפשרי למחזר בין החומרים השונים, אלא יש להשקיע כל פעם מחדש בגיוון והתאמה, אחרת מדובר בסכנת  התנוונות אשר אינה מטיבה עם לקוחות- עם הילדים. כאשר מדובר על לקוחות שהם ילדים, יש להתייחס אל הסיטואציה במלוא הרצינות. ילד צריך להרגיש שמשקיעים בו ושאכפת ממנו. לשם כך אין צורך להשקיע כספים רבים, אך כן יש צורך להשקיע זמן מחשבה וללמוד על ה"לקוח"- על הילד.

העשרה
קייטנה מהווה הזדמנות נפלאה לחשוף את הילד לעולמי תוכן חדשים, לגרום לו להתנסות בחוויות חדשות, להעשיר את העולם הערכי שלו, לתמוך ביצירתיות שלו ולעזור לו להכיר את עצמו מעט יותר. אין כמו התנסויות חדשות על מנת ללמוד על עצמך, ועל כן כאשר מדובר על קייטנה, הרי שמדובר על הזדמנות לחוות אינספור סיטואציות חדשות. על כן אם מדובר על קייטנה שאכפת לה מהילדים שבאים אליה, מוטב שהיא תשקיע כל פעם מחדש בבניית עולם התוכן והפעילויות.

זה לא בייביסיטר
קייטנה אינה אמורה להיות "בייביסיטר", אלא מקום אליו ילדים מגיעים ונהנים, מגיעים ולומדים, מגיעים ומתנסים, מגיעים ונותנים דרור לדמיון וליצירתיות הייחודית של כל אחד ואחד מהם. על כן כיום ניתן למצוא מגוון קייטנות אשר מתמקדות בנושאים שונים, אך עם זאת עדיין יש קייטנות כלליות. כך שלא משנה אם הילד הולך לקייטנת מחשבים, לקייטנת קרקס, או לקייטנה כללית, כיוון שעל כל קייטנה להשקיע בעולם התוכן- כך שהילד יימצא את המקום שלו, ואף ירצה לחזור בשנה הבאה.

לקוחות חוזרים
כאשר משקיעים בקייטנה, כאשר כל שנה מחדש בונים עולם תוכן חדש ואף נעזרים באנשי מקצוע בתחום, ניתן ליצור ימי חופש איכותיים, ובמקביל גם ניתן להבטיח תפוסה מלאה בשנה הבאה. ילד מודע לכך שמשקיעים בו ובמקביל מבחין בקלות כאשר מנסים למרוח אותו. על כן כל עוד נעשתה עבודה טובה, הרי שסביר להניח שגם שנה הבאה הוא יבקש להגיע שוב אל אותה קייטנה, ועל כן מומלץ להמשיך ולהשקיע בהפעלות ופעילויות חדשות.
ינוקא