Fairies and Princesses

יום הולדת פיות ונסיכות




דף הבית » יום הולדת




מוסיקת ריקודים ברקע.
האימא עוברת בין המשתתפות ואומרת
"ברוכים הבאים ליער הנסיכות והפיות של ילדת יום ההולדת".
מלבישה אותן בתלבושת / מחלקת להן שרביט (משהו שיגרום להרגשה של הילדה שהיא הולכת לחוות משהו שונה).

* יש לבחור משחקים מתאימים מתוך
     קובץ המשחקים המצורף.




ניתן לספר כל סיפור נסיכות שמכירים, להלן דוגמא לסיפור מקורי לחצו כאן.



סיפור - הנסיכות והזרעים


למלך אחד ששלט בממלכה גדולה היו שלוש בנות. עברו השנים, והמלך הזדקן והיה צריך להחליט מי מבין שלוש הבנות שלו תהפוך להיות מלכה במקומו. ההחלטה היתה קשה מאוד- שלושתן היו יפות, אמיצות וחכמות, והמלך לא ידע מי מביניהן מתאימה.

חשב המלך וחשב, ולא ידע מה להחליט. שלושתן מוצלחות מאוד!!

קרא המלך ליועצת המיוחדת של הממלכה כדי לנסות ולפתור איתה את הבעיה.
המלך והיועצת הסתגרו בחדר הישיבות שלוש שעות, ולבסוף יצא המלך מרוצה ומחייך.

למחרת הזמין אליו המלך את בנותיו וכשהגיעו, נתן המלך לכל אחת מהן שקית קטנה של זרעי פרחים ואמר להן -  "בנותיי היקרות, מחר אצא למסע ארוך ברחבי הממלכה, למשך שנה או שנתיים. כשאשוב כל אחת מכן תצטרך להחזיר לי את הזרעים. מי שתשמור על הזרעים באופן הטוב ביותר היא זו שתהיה מלכה במקומי".

שלוש הבנות התרגשו מאוד - מי תהיה האחת? מי תצליח לחשוב על הפתרון הטוב ביותר?

מהי דעתכם? מה אתם הייתם עושים?
הבת הבכורה חשבה וחשבה: "כיצד אשמור על הזרעים כדי שאוכל להחזיר אותם בדיוק כפי שקיבלתי אותם?  "יש לי רעיון!" היא שמה אותם בכספת ושמרה את המפתח במקום סודי.
(מה אתם חושבים על הפתרון הזה? - הוא טוב או לא טוב?)

הבת האמצעית חשבה: "אם אשמור את הזרעים במשך שנה שנתיים עד שאבי יחזור הם יירקבו. אני אלך אל השוק ואמכור אותם. וכך עשתה, היא מכרה את הזרעים ושמרה את הכסף לעצמה. "כשאבי יחזור" אמרה לעצמה "אלך שוב לשוק ואקנה זרעים חדשים ואתן אותם לאבי".
(מה אתם חושבים על הפתרון הזה?- הוא טוב או לא טוב?)

הבת הצעירה יצאה אל הגן שמאחורי הארמון עם הזרעים ביד ובתנועה רחבה זרקה את כולם באוויר לכל עבר ( מה אתם חושבים על הפתרון הזה? - הוא טוב או לא טוב?)

לאחר שנתיים שלמות חזר המלך. שלוש הבנות שלו רצו אליו, חיבקו אותו ונישקו אותו "כל כך התגעגענו אליך!!" המלך, אחרי שנח מעט ואכל, קרא לבנות וביקש מהן לקבל את הזרעים בחזרה.

הבת הבכורה הלכה לכספת, הוציאה את הזרעים ונתנה אותם לאביה.
"מה זה?" שאל האב "אלו אינם הזרעים שהבאתי לך, הם כולם רקובים!!"

הבת האמצעית רצה לשוק וקנתה זרעים חדשים והביאה אותם לאב .
"מה זה?" שאל האב " אלה אינם הזרעים שהבאתי לך! הם אמנם לא רקובים כמו אלה של אחותך, וזה כבר יותר טוב,  אבל הם גם לא הזרעים שקיבלת! קיבלת רעי יסמין ואלו זרעי תפוח!".

מאוכזב משתי בנותיו ניגש המלך לביתו הצעירה " ואת, איפה הזרעים שהבאתי לך"?
לקחה הבת הצעירה את המלך בידו והובילה אותו לגן הארמון, בו פרחו ולבלבו פרחים מדהימים בצבעים רבים. "אלה הזרעים שנתת לי, אבא" אמרה "אם תרצה את השקיק בחזרה, אני יכולה לקחת את הזרעים מהאבקנים של הפרחים האלה".

חיבק האב את שלוש בנותיו ואמר להן: "אני אוהב את שלושתכן מאוד, אבל רק אחת יכולה להיות המלכה אחרי. ביתי הבכורה - את צריכה עוד ללמוד לא לשמור בכספת את הדברים ששייכים לך, כי בסופו של דבר כבר לא נשאר מה לעשות איתם. את, ביתי האמצעית צריכה ללמוד לא לחשוב איך להרוויח כסף מכל דבר, כי לא תמיד הכסף הוא הרווח הכי טוב שאפשר לעשות.

ואת - ביתי הצעירה, את חשבת שונה, חשבת אחר והיית נדיבה ויצירתית, ולכן את תהיי המלכה במקומי.
שמחה הנסיכה הצעירה, והודתה לאביה. היא מלכה במשך שנים רבות, וכל העם אהב אותה והעריץ אותה מאוד מאוד.



חזרה לראש הדף



ראשית, יש ליצור את האווירה

• קישוט הבית עם הרבה בלונים ורודים, תמונות של פיות נסיכות, ניתן למקם בכניסה בד כמו של כילה בכדי לאפשר כניסה למימד יום
  ההולדת בדרך שונה
• המנחה (אמא / אחות) וגם ילדת יום ההולדת מתלבשות בתלבושת נסיכותית ומחזיקות בידן שרביט פיות קסום.
• בקבלת פנים לחלק לכל פייה שקיק בד קטן / בקבוקון קטנטנן  שבתוכו  "אבקת פיות" משלה כדי להפוך את המציאות לאגדה קסומה.
• ניתן לאפר את הבנות כנסיכות
.


קבלת פנים
• מבעוד מועד נחליט יחד עם ילדת יום ההולדת על מגוון משחקי קופסא שברצונה להוציא לכבוד היום הולדת או פאזל פיות ונסיכות.
• להכין 2-3 שולחנות עם משחקים אטרקטיביים שהאימא מכירה היטב.
• בעת הגעת הילדים יש להושיב אותם בקבוצות משחק על פי בחירה עד לתחילת היום הולדת.
• בזמן הזה, במידה והאימא רוצה, אפשר לשלב את האיפור/ קעקועים וכד'.



חומרים
• צנצנת פלסטיק שקופה לכל ילדה עם מכסה
  הרמטי - ניתן לקנות בחנויות של חד פעמי.
• פיה / נסיכה  קטנה לכל ילדה (ניתן לקנות     בחנויות של הכל בשקל / יפו-ת"א).
• נצנצים במגוון צבעים
• טושי פרמננט
• פלסטלינה
• מדבקות





חומרים
• דיסק שירי יום הולדת - איפה העוגה...




למהלך הפעילות לחצו כאן


יום הולדת פיות ונסיכות

הכנת בית נוצץ לפיות מהלך פעילות


   • מנחת יום ההולדת מפנה את כל הילדות לשולחן עבודה שהוכן מראש  ועליו יש טושים על בסיס פרמננט /מדבקות.
   • כל ילדה מקבלת צנצנת פלסטיק ומכסה ומתחילה לקשט אותם  בעדינות.
   • לזכור שצריך לראות את הפיה  זאת אומרת לקשט רק חצי ממנה ואת הפקק - המנחה  יכולה לסמן לילדות.
   • מי שסיימה מקבלת פלסטלינה + פיה.
   • המשימה היא להדביק את הפלסטלינה לחלק הפנימי של המכסה ואליו להצמיד את הפיה.
   • מי שסיימה גם את זה המדריכה מגיעה אליה ממלאה במים את הצנצנת שלה.
   • נכניס פנימה נצנצים בצבעים מגוונים.
   • נסגור את המכסה עם הפיה והופכת / מנערת בעדינות.

חזרה לראש הדף


הדלקת נרות עוגה + ברכות מהלך פעילות


   • שרים לילדת היומולדת שירי יומולדת יחד עם הילדים. ילדה ששרה יפה מקבל פרס.
   • שמים ברקע את השיר "איפה העוגה"- ומביאים את העוגה למרכז.
   • החוגגת מכבה את הנרות בעוגה - ומבקש משאלה.
   • מנחת יום ההולדת ילדות שרוצות לברך את ילדת יום ההולדת.
   • ילדה שבירכה  יפה את מלכת יום ההולדת מקבלת פרס.

הפסקת אוכל:
הערה: לא מגישים אוכל לפני השלב הזה כי אז תיקחו סיכון שהילדות יתעסקו באוכל במקום בהפעלה

המלצות:
   • יש לדאוג לעזרה בהכנת האוכל , במידה ומנחת היום הולדת היא האימא (היא לא תצליח לעשות את שני הדברים בו זמנית).
   • יש לדאוג לשקית אשפה גדולה שאליה יזרקו שאריות הדברים (להתריע על כך בזמן חלוקת האוכל).
   • מומלץ קודם לתת את האוכל ורק אחר כך חטיפים.
   • שמים מוסיקה רקע נעימה לזמן האוכל.

חזרה לראש הדף


ינוקא